la dolce gusto - Reisverslag uit Fiuggi, Italië van Miranda Simon - WaarBenJij.nu la dolce gusto - Reisverslag uit Fiuggi, Italië van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

la dolce gusto

Door: miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 Mei 2014 | Italië, Fiuggi

Vandaag mochten we uit slapen! Om half 10 vertrokken we met een tot bus omgebouwde tram naar Anigna. Daar hebben we de crypte van pio bezocht. Er waren weer mooie fresco's te bewonderen. Kerk had een bijzonder mooie vloer die in de 13e eeuw gelegd was en waar we gewoon overheen mochten lopen.
Daarna naar de eerste wijnkantina. Een modern bedrijf waar men 2 soorten wijn maakte. Een witte en een rode. Ze zijn allebei in het emmertje beland, wat een bocht. De koekjes waren wel lekker.
Vervolgens gingen we naar de wijngaard van een vrouw. Zij deed alles zelf en met bijzonder veel liefde. Ze leidde ons trots rond op haar bedrijf. Hier mochten we 4 wijnen proeven 2 witte en 2 rode. Ze waren alle 4 heerlijk. Gelukkig kregen we er verschillende hapjes bij. Verschillende ham, kaas en worstsoorten. Later kwam ze ook nog met cake! Ze was alles behalve zuinig met schenken en moedigde ons aan door te drinken, dat samen met een lekker warm zonnetje voelde we hem toch aardig zitten op de terugweg.
We werden afgezet in het oude Fiuggi, een stadje waar niks te beleven is maar wat een schattig middeleeuwse kern heeft. Smalle straatjes en trappetjes, kleine kerkjes en binneplaatsjes. Vreselijk leuk en goed om die benen weer eens te laten werken. We besluiten de eurobus de bus te laten en terug naar ons hotel te lopen via een toeristische route. Lieve kleine straatjes door alles was leuk als het maar naar beneden ging. Ons rot gezocht naar een watertje dat op de kaart aangegeven stond, maar dat bleek droog te staan. Na een uurtje wandelen zijn we beneden en besluiten we nog even de spa te bezoeken. Er is inmiddels een ongekende hoeveelheid mensen op de been voor de 1 meiviering. Spa uiteraard dicht, maar nog een lief kerkje ontdekt dat de zondvloed in mozaïek op de muren heeft.
Vanavond eten we in oud Fiuggi, super gezellig tentje waar we heerlijk eten. De likeurtjes worden in een soort reageerbuisjes geserveerd, echt superleuk en dat moesten we ondanks de vele wijn toch uitproberen.
Antonio heeft ons weer veilig thuis gebracht en nu lekker met een over alle buik slapen.

• 02 Mei 2014 - 10:01

Wil Koole. :

Wat hebben jullie veel gezien deze week. Het leek me allemaal heel mooi en gezellig. En gelukkig kunnen jullie alles nog belopen en klimmen enz. Ik ben er jaloers op. Maar vind het l leuk dat ik op deze manier met jullie mee kon reizen. Gr. tante Wil.