Krugerpark - Reisverslag uit Die Winkler, Zuid-Afrika van Miranda Simon - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Die Winkler, Zuid-Afrika van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 Januari 1970 | Zuid-Afrika, Die Winkler

Wat een dag!! Eigenlijk is dit niet te beschrijven, dit moet je meemaken. We zijn keikapot, maar wat hebben we veel gezien en wat leven we op een mooie planeet!
vanaf het begin dan maar. We zouden om 4 uur gewekt worden, Helaas heeft de receptie de verkeerde groep gewekt, waardoor er wat mensen te laat wakker waren en 1 stel nog sliep op de tijd dat we weg zouden gaan. Het werd dus een kwartiertje later dan gedacht.
Onderweg naar het park hebben we de zon zien opkomen en binnen een uur is het van pikkedonker, hartstikke licht. Dat was al mooi om mee te maken.
Edgar onze plaatselijke gids had er zin en er oog voor. Al snel zagen we onze eerste zebra's en olifanten, een alleen levende mannelijke giraf. Nog voor het ontbijt vonden we de Buffel, dus 2 van de 5 hadden we al meteen gevolgd door de neushoorn en zo hadden we er 3.
Inmiddels was het kwart voor 8 en tijd voor de lunch, o nee het ontbijt. Voor ons gevoel al een hele dag op pad en al zo blij met wat we gezien hadden. De picknick plaatsen liggen midden in het park en de dieren kunnen dus bij je aan tafel komen. Eten heb ik dus Tussendoor gedaan, o kijk een Impala, Hup er naartoe, o kijk een eekhoorn, Ach wat een schatje foto moment. Jee wat een mooie vogel, bleek een neushoornvogel en die wilde best even poseren en dan zijn je 3 kwartier om en heb je een bak thee en een broodje maar binnen gestopt maar of het smaakte geen idee.
Het ontbijt hadden we van het hotel meegekregen, zaten best wat aparte dingen in. Sandwiches snap ik, de appel ook, muffin die kan mooi bij de koffie maar de kitkat, gummiberen en chips snapte ik niet zo. Het is in de loop van de dag wel opgegaan, net als de guavesap.
Hup de Jeep weer in. We kregen een tip dat er een Cheeta in de buurt was. Edgar zette de sokken erin en hield zijn ogen open en ja hoor, daar was ie. Wat een prachtig, indrukwekkend beest. Heel mooi slank, prachtige kop, ineens startte Edgar de motor en reed ons protest negerend een eindje verderop. Daar zei hij Let op hij gaat oversteken en inderdaad daar ging hij/zij. ze nam een spurt naar de overkant, zo'n mooi gezicht!! Onze dag was nu om half 10 al meer dan geslaagd. Wat gaaf!!!
Daarna hebben we nog nijlpaarden gezien, 2 soorten arenden, een vogel die een vis te pakken had, nog meer olifanten, giraffen, zebra's, nijlpaarden, neushoorns, vogels, wrattenzwijn enz. enz.
Na de lunch, ook weer erg lekker, was het groot wild aan de siesta, dus gingen we voor wat kleiner grut.
nou ja klein, giraf, olifant, neushoorn, zebra, maar ook bavianen, krokodillen, nijlpaarden, bavianen, Impala, wrattenzwijn en. te veel om op te noemen.
Kortom nog steeds fantastisch. Helaas zat om een uur of 3 ons avontuur erop en moesten we terug naar de bus. In de bus een tukkie gedaan want wat waren de ogen moe. Nu nagenieten en opfrissen

• 08 Oktober 2016 - 17:43

Trudi Vink:

Was de blad zij vol? Ik neem aan dat je wilde schrijven dat het groot wild aan de beurt was. Ik heb al gereageerd via de app.

• 08 Oktober 2016 - 19:55

Jolanda Bout:

Wat leuk om elke dag te lezen, wat jullie weer beleefd hebben.
    Het is een prachtig avontuur. Geniet ervan.
    En uhh..... dat wordt thuis uitrusten.

• 09 Oktober 2016 - 09:22

Mia:

Het was dus weer een zeer geslaagde dag. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Jullie zullen vast wel heel moe zijn geweest. Geniet van alles wat nog komen gaat. Veel plezier xx

• 09 Oktober 2016 - 12:09

Wil Koole:

Wat een mooi lang verslag En dank dat je ons van al dat moois mee wil laten genieten. Veel plezier nog.