St. francis - Reisverslag uit Cape St Francis, Zuid-Afrika van Miranda Simon - WaarBenJij.nu St. francis - Reisverslag uit Cape St Francis, Zuid-Afrika van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

St. francis

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 Januari 1970 | Zuid-Afrika, Cape St Francis

We hoefden vandaag niet lang in de bus gelukkig. We hoefden maar 135 km dus dat was fijn. We rijden een gedeelte van de tuinen route, maar helaas regent het dus zien we er niet zo veel van.
Onderweg zien we nog wel wat springbokken, het nationale dier van zuid-afrika en de nationale vogel van zuid-afrika, de kraanvogel. Na de koffie hoeven we nog maar 35 km.
Eerst komen we in St.Francis Bay waar zowel de chauffeur als de gids dachten dat we moesten zijn maar Helaas, we werden in St. Francis Cape verwacht.
We komen uiteindelijk in een hartstikke leuk Resort terecht waar we een appartement toebedeeld krijgen. Ziet er heel goed uit.
We lunchen, Ronald calamaris en ik grote garnalen, jammie. In de tuin is de gele Weaver bezig met zijn nest te maken. Hartstikke leuk gezicht die ijverige beestjes.
Na de lunch maken we een flinke strandwandeling langs de Indische oceaan. Ondanks dat het een warme stroming is, vind ik het water toch wel koud, maar pootje baden gaat wel. Weer terug nemen we een biertje en maken we ons op voor de braai...
Dat viel een beetje tegen maar werd goed gemaakt door Guus die gisteren wat gewonnen had in het Casino, en op een springbok trakteerde.

• 16 Oktober 2016 - 22:14

Trudi Vink:

Leuk he, die wevernestjes. Jullie eten er goed van, van al dat lekkers van de zee. Je mist de stamppot boerenkool vast niet.

Miranda

6 augustus vertrekken wij naar Curacao waar Soraya dolfijnondersteunende therapie krijgt en waar Yoram zijn duikbrevet gaat halen. We hebben er veel zin in en willen iedereen mee laten genieten van onze belevenissen. groetjes van Ronald, Miranda Soraya en Yoram

Actief sinds 18 Juni 2012