Swaziland - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Miranda Simon - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 Januari 1970 | Swaziland, Ezulwini

Vanmorgen weer als vanouds om 7 uur ontbijten. Na het ontbijt de bus in. Vandaag waren we allemaal een beetje bus Mie of nog onder de indruk van gisteren. Iedereen hing lamlendig al geeuwend, duttend en slapend in de bus.
We gaan vandaag naar Swaziland, een mooie rit door de Drakensbergen naar het laagland van Swaziland. We dalen vandaag zo'n 1000 meter. Eergisteren waren we op 2100 meter en vandaag naar 150 meter. We klimmen en dalen wat af.
Net voor de grens in Badplaats drinken we koffie, deze plaats heet zo door de warme bronnen waar men nig steeds goed kan Baden. Het plaatsje heeft een prachtig Resort met Spa. koffiezetten was wel een dingetje. We weten inmiddels dat als we met de groep komen we een minuut of 10 moeten wachten, vandaag bijna een half uur.
Daarna door naar de grens die we lopend zijn overgestoken. Om zuid-afrika uit te kunnen moesten we allemaal ons gezicht aan de douane laten zien, kregen dan een stempel en dan door naar de douaniers van Swaziland. Hier bekeken ze ons als groep, kregen we een stempel via de reisleidster en mochten door. Even wachten tot Shaheed, de buschauffeur, voor de bus alles geregeld had en door...
Eerste stop was een glasblazerij, omdat het zondag was werd er geen glas geblazen, mochten wel even door de fabriek lopen. De winkel was uiteraard wel open.
Daarna naar een kaarsenmakerij, eerst lunchen en daarna naar de markt. Hartstikke leuke markt met batik, houten beeldjes, allerlei snuisterijen, heerlijk om te snuffelen. Te weinig tijd voor de kaarsenmakerij, alweer te snel tijd om door te gaan.
Het is vandaag wat frisser, er waait een harde wind en zeker tijdens de lunch was het even kleumen. Gelukkig liet Shaheed ons even bij de koffers voor wat warms. Verder was het er Super leuk. Betalen kon gewoon met de rand en de plaatselijke valute en de rand gaan qua koers gelijk op, dus dat was fijn.
Het hotel is enorm, grote kamers met 2 enorme bedden erin. De wifi ligt wat ingewikkeld, dus misschien is dit verhaal wel later.
We gaan nu eten, maar eerst aanhoren wat we morgen gaan doen...

• 10 Oktober 2016 - 19:05

Trudi Vink:

Was weer een vol programma. Hoe groot is de groep? Beetje late reactie wel.

Miranda

6 augustus vertrekken wij naar Curacao waar Soraya dolfijnondersteunende therapie krijgt en waar Yoram zijn duikbrevet gaat halen. We hebben er veel zin in en willen iedereen mee laten genieten van onze belevenissen. groetjes van Ronald, Miranda Soraya en Yoram

Actief sinds 18 Juni 2012