durban - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Miranda Simon - WaarBenJij.nu durban - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

durban

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 Januari 1970 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Gisteravond een fantastische avond gehad! We zijn weer in hetzelfde restaurant als gisteren wezen eten. Het zat afgeladen vol, waardoor alles nog langzamer ging dan normaal, uiteindelijk 1.5 uur op eten gewacht, maar zoveel afleiding gehad dat de tijd omvloog.
Eerst de tent verbouwd zodat we gezellig bij elkaar zaten, daarna kwam er ineens een stel Zulu's. Ze zetten 2 gigatrommels op de parkeerplaats en begonnen te dansen. Zo leuk om te zien en heel fijn om te weten dat er in zuid-afrika nog muziek gemaakt wordt, dat mis ik wel, de muziek...
Uiteindelijk kwam mijn Zuid-afrikaanse stoofpottie dan toch. Dat bleek het wachten waard, heerlijk zacht mals vlees, met lekkere groenten, echt heel lekker.
Na het eten de 25e verjaardag van Floor gevierd. Monique, de reisleidster, had een taart geregeld compleet met sterretjes. We hebben voor haar gezongen en daarna kwam het personeel van het restaurant voor haar zingen. Super leuk en Super swingend. De lieve timide meisjes veranderde in spontane blije meiden, echt geweldig.
Floor heeft ons nog getrakteerd op een Blow Job! Dat is koffielikeur met amarula en een toetje slagroom. Dit moet je naar binnen zien te werken zonder je handen te gebruiken. Valt niet mee want het glaasje zuigt vast op je tong, jullie kunnen je vast de hilariteit indenken...
Vanmorgen weer als vanouds op tijd op voor de reis naar Durban. Waar we nog buiten ontbeten hebben gaan we nu de bergen in en voel je het kouder worden. Begint het ook nog te regenen en dan lijkt zuid-afrika ineens op Nederland. Durban is de grootste havenstad van zuid-afrika en daarnaast zusterstad van Rotterdam. We bezoeken hier het voetbalstadion moses mabhidastadium, waar Nederland in 2010 tijdens het WK 2x succesvol gespeeld heeft. Quiz vraag, tegen wie speelde ze en wat was de uitslag?
We maken ook nog een rondrit door de stad, maar door de regen zien we er niet veel van. Jammer, maar niks aan te doen. Na Durban begint de rit naar de Drakensbergen, wat normaal gesproken een prachtige rit door de bergen is, maar helaas zit het potdicht van de mist en zien we zo goed als niets.
Hopelijk morgen beter weer als we via de sanipas naar het hoogste caf

• 12 Oktober 2016 - 22:07

Trudi Vink:

Wat een gezelligheid allemaal. Lekkere drankjes hebben ze daar. Jammer van de regen en de mist, de tocht naar de Drakensbergen is juist zo mooi. Hopelijk morgen beter weer. Groetjes ma.

• 13 Oktober 2016 - 09:28

Nanette:

Dat is zekergezellig en ja..........in kan wel wat bedenken hoe het eruit zag (HIHIHIIHIHIIHIHIHIHIHIH)
    Jammer van de regen en mist. Hopelijk vanaf van daag weer mooie weer.
    Geniet er nog maar lekker van buffies!!!!

• 13 Oktober 2016 - 17:26

Wil Koole:

Weer veel gezien en meegemaakt. Jammer van de regen, maar helaas, het kan niet iedere dag feest zijn. Morgen misschien beter.
    Veel plezier dan weer. Groet tante Wil

• 14 Oktober 2016 - 06:31

Linda Van Der Horst:

Ja het kan gelukkig daar toch nog regenen ,niet leuk voor jullie maar naar het schijnt kan dat jullie pret niet drukken , gelukkig maar ach een beetje regen zijn wij toch gewent en daar zijn ze er blij mee , de dieren ook denk ik , allemaal lekkere dingen genietennnnnnnn en veel plezier