pompei - Reisverslag uit Fiuggi, Italië van Miranda Simon - WaarBenJij.nu pompei - Reisverslag uit Fiuggi, Italië van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

pompei

Door: miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

27 April 2014 | Italië, Fiuggi

Vandaag stond Pomp ei op het programma. 25 jaar geleden vond ik dat prachtig. Heel benieuwd wat ik er nu van zou vinden, herken ik nog iets?
Eerst ontbijten met mierzoete croissants, een sapje en een cappuccino. Daarna 2.5 uur in de bus met gelukkig halverwege een koffiestop.
Dan konen we aan in Pomp ei. In eerste instantie herken ik niets. De entree is verplaats. We krijgen audiokastjes en kunnen zo de gids volgen. Ideaal alle tijd om rond te kijken, te fotograferen enz. Die dingen hebben een bereik van 100 meter, het werkt echt super. De tempel van Juni en ja hoor dit herken ik. Bovenaan de trap lag een prachtig mozaïek. Helaas mag je daar niet meer op. Zo blijft het. Overal hekken, slechts een paar huizen open voor bezichtiging. De sfeer van de stad is er nog, sommige stukken herken ik, maar veel is niet meer toegankelijk. Volgens de gids is het rustig vandaag, maar ik vind het er gigadruk. Toch had ik het niet willen missen en loop er met veel pkezier slechts 2 uur rond.
Lunch tijd en we eten hier natuurlijk een oizza Margaretha. Erg lekker!
We vertrekken naar Napels. Hier zijn we veel te kort. Een wandeling van een half uur is net niks en in het half uurtje vrije tijd begin je ook niks. Echt jammer. Conclusie hier is veel te zien en we moeten echt nog eens terug.
Dan weer 2.5 uur bussen. Terug in het hotel vallen we met onze neus in een mis. In het Pools dus niet te verstaan. Een Poolse groep zit hier voor de heiligverklaring en hebben duidelijk nog niet genoeg gehad. Na het eten nog een lekker bakkie en dan is het weer bedrijf. De benen zijn moe van het slenteren en het hoofd zit vol met indrukken.

• 27 April 2014 - 23:03

Trudi Vink:

Ja dat is inderdaad wel erg kort voor Napels en eigenlijk ook wel voor Pompei. Goeie reden om nog eens terug te gaan. Het was wel heel druk in Rome vandaag. Goed dat het programma omgegooid is. Veel plezier weer morgen en voor nu welterusten. Groetjes ma.

• 28 April 2014 - 13:00

Wil Koole:

Leuk verslag. Het roept veel herinneringen op. Wij waren er in 2007. Ik ben benieuwd hoe de rest van de week eruit ziet, blijf je volgen op jullie reis. Groet tante Wil.