Drakensbergen, blyde Canyon en Long Tom pas - Reisverslag uit Die Winkler, Zuid-Afrika van Miranda Simon - WaarBenJij.nu Drakensbergen, blyde Canyon en Long Tom pas - Reisverslag uit Die Winkler, Zuid-Afrika van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

Drakensbergen, blyde Canyon en Long Tom pas

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 Januari 1970 | Zuid-Afrika, Die Winkler

Gisteren nog heerlijk gegeten, een buffet met van alles en meer, echt erg lekker. Er was ook een zuid-afrikaans hoekje. Achteraf heel blij dat we dat niet genomen hebben, het zag er niet zo aantrekkelijk uit. Achteraf bleek dat een goede zet, het was een stoofpot je van afval vlees zoals pens, ogen en oren. Van degene die wel zo dapper waren hoorde we dat het echt niet te nassen was, goede zet dus...
op tijd naar bed want o wat waren onze ogen moe, wij niet hoor maar die ogen wilde alleen maar dicht.
Vanmorgen weer niet gewekt, Leve onze foon. Om 7 uur ontbijten en om 8 uur op pad.
we gaan vandaag via de Drakensbergen naar de blyde canyon. We stoppen in Kraskop voor een lekkere cappuccino. we maken hier ook kennis met de opdringerige verkopers die ook hier rondlopen. Niet altijd heel fijn!
Na de koffie richting de 3 ronddelen, het verhaal erachter heb ik niet meegekregen, want wat was het er mooi. De blyde Canyon is de op 2 na grootste Canyon van de wereld. Als de andere net zo mooi zijn dat zetten we die ook op onze bucketlijst.
Na de rondelen zijn we naar de potholes gegaan. Mensen wat is dat mooi, al die gaten, potjes ed die door het water zijn uitgesleten. Het was FF klimmen en klauteren, maar dat was het zo waard. Ongelofelijk hoe mooi de natuur hier is. Zo jammer dat mijn batterij juist daar leeg ging, maar gelukkig doet de telefoon het wel.
Op weg naar gods Window, onze laatste stop in de blyde Canyon. Hier klimmen we omhoog naar het regenwoud, ja ook dat is zuid-afrika, en bekijken hier ook weer het prachtige enigszins nevelige uitzicht.
Inmiddels rommelde de magen wel, dus op naar Harry's Pancake, een beroemde tent hier. ik heb een pannenkoek bobotie op, je zou het zelf niet bedenken, maar lekker, jammie jammie!
Na de lunch zijn we naar de longtompas gegaan. Bovenop de pas staat een replica van een Long Tom op de plek waar hij op het laatst een kogel afgeschoten heeft en waar de tweede Boerenoorlog beslist is. Ook hier weer een mooi uitzicht.
Op weg naar het hotel, het is weer een lange dag geweest, morgen om 4 uur op en dan naar het Kruger park.
We hebben weer een prachtig hotel, ook het eten is weer heerlijk! Bij de toetjes overheerlijke brownies, moest me echt inhouden om niet terug te gaan voor meer, het buikje was al zo vol.
Nu snel richting bed en morgen op zoek naar wild...

• 07 Oktober 2016 - 21:44

Franca:

Weer een geweldige dag . Genieten doen jullie samen en wij op deze manier ook. Je schrijft leuk Miranda net of we er zo bij zijn. Toppie.

• 07 Oktober 2016 - 23:19

Trudi Vink:

Doen die andere Canyons op je bucketlist zetten, zijn ook zeer de moeite waard. Ik hoop zo voor jullie dat je de tijd en gelegenheid krijg om alle mooie dingen in de wereld te zien. Die potholes zijn inderdaad ook geweldig. Jullie brengen mijn herinneringen weer tot leven. Ik weet zeker dat jullie morgen weer gaan genieten in het Krugerpark. In gedachten kijk ik mee naar de Big Five en alle andere geweldige dieren.
    Ik ben vanavond me Ada naar Bridgets Jones Baby geweest. Een hele leuke film. Nogmaals veel plezier morgen. Groetjes ma.