subaico en roma do notte - Reisverslag uit Subiaco, Italië van Miranda Simon - WaarBenJij.nu subaico en roma do notte - Reisverslag uit Subiaco, Italië van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

subaico en roma do notte

Door: miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

28 April 2014 | Italië, Subiaco

Vandaag uit slapen, pas om half 8 ontbijt. Iets beter geslapen dan de nacht ervoor. Matrassen zijn nogal zacht en dat is niet fijn als je een buikslaper bent.
Na het ontbijt de bus in. Vandaag een nieuwe chauffeur. We gaan naar subiaco waar we een rond leiding krijgen in het klooster dat gebouwd is bij de heilige spelonk van Benedictus. De weg ernaar toe is adembenemend moe. Dwars door de bergen, langs diepe afgronden op smalle weggetjes. We rijden zelfs nog langs het geboortehuis van lolobrigida. Het klooster heeft prachtige fresco's en een heel mooi uitzicht. Het ligt bovenop een berg en de klim is pittig te noemen. Het is de moeite waard.
Op de terugweg moeten we een aantal keer in zijn achteruit om andere bussen te laten passeren. Het ziet er hachelijk uit maar het gaat goed.
We München in het hotel en hebben daarna een kezing over Bernini. Deze man heeft voor een aantal pausen gewerkt en mooie sculpturen afgeleverd evenals het baldakijn in de sint Pieter.
Hierna vertrekken we eindelijk naar Rome. Stukje bus, dan de metro en een stadsbus en gratis en voor niks ben je dan misselijk als je eindelijk voet op Romeinse bodem zet. We maken een stadswandeling door de joodse wijk naar piazzo Navona. In een van de strastjes grenzend aan het plein eten we en daarna lopen we naar het oaleis van justitie waar een derde chauffeur op ons wacht voor een licht toer door de stad. We zien het collosseum, het sint Pieters klein en de Maria Maggiore kerk waar na we naar ons hotel worden terug gebracht. Toch wel enigzins moe stappen we ons bedje in

Verslag uit: Italië, Subiaco

vaticaanstad

28 April 2014

subaico en roma do notte
Miranda

6 augustus vertrekken wij naar Curacao waar Soraya dolfijnondersteunende therapie krijgt en waar Yoram zijn duikbrevet gaat halen. We hebben er veel zin in en willen iedereen mee laten genieten van onze belevenissen. groetjes van Ronald, Miranda Soraya en Yoram

Actief sinds 18 Juni 2012