alsjeblieft - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Miranda Simon - WaarBenJij.nu alsjeblieft - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

alsjeblieft

Blijf op de hoogte en volg Miranda

18 Augustus 2012 | Nederland, Zwijndrecht

Soraya was vanmorgen al vroeg wakker (dat gebeurd hier niet veel). Ze was erg vrolijk, had trek hoor en had inderdaad haar pap snel op.
Ik ben samen met oma naar de supermarkt gegaan en we kunnen er nu weer een paar dagen tegen. Na een bakkie koffie en een broodje weer richting seaquarium voor al weer de 5e therapie. we zijn gewoon al op de helft, onvoorstelbaar!
Soraya heeft vandaag weer veel geoefend met vragen stellen. Ze moet de vraag stellen inclusief alsjeblieft en vind dat wel moeilijk. Tot nu toe deed ze dat in de therapie redelijk en steeds meer, maar bij ons ligt het wat gecompliceerder. Zo wilde ze graag een pluchen Li-Na en dat vonden wij prima mits ze de vraag inclusief alsjeblieft zou stellen. We zijn twee dagen lang de winkel weer uitgelopen daar zij weigerde alsjeblieft te zeggen en vandaag lukte het dan toch... We hebben haar de hemel in geprezen en haar natuurlijk haar pluche Li-Na als beloning gegeven.
Verder werken Soraya, Merel en Martine aan Soraya's rechter hand. Ze moet die wat meer gaan gebruiken en langzaam maar zeker gaat ze dat doen. Bijkomend voordeel is dat ze ook haar handen tezamen meer gaat gebruiken. Ja en als de beloning een truc van Li-Na is, leert het natuurlijk veel makkelijker.
Ook de Ipad is weer gebrukt. Ze kan al heel goed de dieren aanwijzen en de goede geluiden erbij zoeken, ook het poesje vindt ze heel leuk. Je kunt dat ding virtueel aaien, een oplawaai geven of laten praten. Succes verzekerd! Ze zijn zelfs met een memory bezig geweest en ook dat ging best goed. Zo weten wij ineens weer een verjaardagskado voor haar.
Yoram heeft vanmorgen in de duikersshop zijn eigen snorkelset gekregen en is daar heel blij mee. Vanmiddag is hij met zijn eigen set met de andere kids van de cdtc club gaan snorkelen en hij kwam enthousiast thuis. Ze hebben ook nog een speurtocht gedaan, zijn bij de zeeleeuwenshow geweest en hebben beach volleybal gedaan. Hij wordt dus lekker bezig gehouden zo.
Vanavond zijn we lekker uit eten geweest in de Jan Thiel baai. Karen (de receptioniste) wees ons erop dat we met een shuttlebusje naar het restaurant konden en dat ze ons ook weer terug zouden brengen. De gelegenheid om nog wat meer van Curacao te zien. We zijn in restaurant "de kleine wereld" geweest en hebben er heerlijk op het water met uitzicht op het spaanse water gegeten.
Heerlijk gegeten en met een volle buik nu uitbuiken en dan straks weer lekker slapen. Drumi dushi!!

• 18 Augustus 2012 - 07:23

Janet.:

Wat een mooie foto's weer. Dat stralende gezichtje van Soraya, heerlijk. Nou dat word wat Soraya die alsjeblief zegt. Kan me zo voorstellen dat ze het straks zegt in iedere zin. Hihi. Hoop voor jullie dat de 2 de helft wat langzamer voorbij gaat. X

• 18 Augustus 2012 - 07:23

Janet.:

• 18 Augustus 2012 - 20:10

Jolanda:

Hallo,
    Zo te horen gaat het allemaal super.
    Hier is het tropisch warm 30-35 graden. Niet uit te houden. Je kent het wel, nu is het net iets te hot.
    Vandaag van Inge en Guusje vandaan gekomen. We hebben twee heerlijke dagen gehad. We hebben er alle vier van genoten. De eerste avond vonden de meiden het te spannend om te gaan slapen. Guusje sliep pas om 20:30 en Rica een uurtje later. De twee avond lag Rica al om 18:15 op bed. We zijn heerlijk naar het strand geweest en verder ons op de camping vermaakt. Met water is alles leuk.
    Rica wilde vanavond zelfs weer terug naar hun toe. Helaas zijn er morgen weer andere plannen en maandag is haar eerste schooldag.

Groetjes van ons drie.

• 19 Augustus 2012 - 20:23

Perkies:

HEt kan maar niet op. Wat goed van Soraya en wat een lieve Li-na. En lekker dat Yoram toch een snorkelsetje heeft. Jammer dat de eerste helft erop zit. De tweede helft volgen we ook intensief!