grote stap vooruit - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Miranda Simon - WaarBenJij.nu grote stap vooruit - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

grote stap vooruit

Blijf op de hoogte en volg Miranda

22 Augustus 2012 | Nederland, Zwijndrecht

Vanmorgen waren Soraya, Yoram en ik samen tijdens het ontbijt. Ronald was met opa en oma naar de supermarkt. Soraya even lekker onder de douche gezet en daarna met oma en opa koffie gedronken.
Nog even een broodje eten en op weg naar het seaquarium voor alweer de 7e therapiedag. Yoram heeft opa nog even een snelle rondleiding gegeven. Vandaag wordt er weer aan het lopen en aan het traplopen gewerkt. In de tussentijd volgen wij de workshop "alles wat je ooit hebt willen weten over een dolfijn". Erg interessant maar doordat we te laat begonnen zijn we halverwege gestopt en gaan we morgen verder. We hebben iets van de therapietijd gemist en dat is jammer. Soraya heeft het namelijk heeel goed gedaan vandaag. Het lopen ging heel vlot en het traplopen ging supervlot. Gisteren op de boot heeft ze ook helemaal zelf de trap opgelopen en had daarbij alleen mijn handen maar om haar middel. Meer voor de zekerheid dan dat het nodig was. De trap af ging ook heel goed nadat Merel riep: "kijk naar je voeten ipv kijk hoe je loopt". Is natuurlijk ook veel duidelijker en dat ik daar dan zelf niet opkom.
In het water heeft Soraya heel veel uit zichzelf met haar rechterhand gedaan. De ring weggooien en de ring van de neus van Li-Na halen. Echt knap van zowel Li-Na als Soraya. Het is best moeilijk mikken voor Soraya dus het duurd even. Li-Na wacht geduldig tot het Soraya gelukt is de schat.
Ze heeft ook geregeld alleen met Li-Na gezwommen en dat is super om te zien. Het plezier spat ervan af en dat zie je ook bij Li-Na. Wat een lieve geduldige vrolijke meid is dat toch.
Het ging natuurlijk weer veel te snel voorbij. Nadat Soraya klaar was hebben we nog een overheerlijke smoothie genomen en zagen we Yoram nog druk met zijn opdrachten bezig van de cdtc-club.
Terug naar de dolphin suites voor een plas en wat drinken en daarna door naar Matthias. Matthias geeft hier de brucker feedback therapie.
Deze therapie kijkt of de signalen die de hersenen aan je spieren geeft goed aankomen en indien dit niet zo is worden andere hersencellen gestimulleerd deze functie over te nemen. Het is een ingewikkeld verhaal en als het je interesseerd moet je maar even op de website van dolphin suites kijken. Om een lang verhaal kort te maken het werkt niet bij Soraya. Er moeten electroden op haar arm geplakt worden waardoor ze dus aan bepaalde spiergroepen kunnen werken. Soraya liet dit niet toe. Jammer, niets aan te doen. Misschien als ze ooit nog eens wat toegankelijker wordt mbt aangeraakt worden dat het dan wat voor haar is.
Inmiddels was het al weer etenstijd. Soraya was er moe van geworden en heeft niet veel meer gegeten. Opa en oma kwamen nog een bakkie doen en deze dag zit er ook weer op.

• 22 Augustus 2012 - 05:50

Janet:

Wat dat Soraya zulke grote stappen voorwaards maakt. Weltrusten

• 22 Augustus 2012 - 09:24

Perkies:

Wat goed van Soraya! Petje af. Geniet nog van de komende dagen.

• 22 Augustus 2012 - 13:00

Trudi Vink:

Jammer dat die therapie voor Soraya niet werkt. Het naar je voeten kijken werkt thuis ook niet hoor. Ik zeg constant als ik met haar de trap af ga kijk naar je voeten maar dat werkt echt niet. Kan Merel niet meekomen naar Zwijndrecht, die heeft veel meer invloed op haar. Geniet maar weer van alles en allemaal weer een dikke kus van O(ma).

• 23 Augustus 2012 - 15:10

Marijke:

Hallo allemaal,

Wat een mooie dingen maken jullie mee,geweldig.
    Ontroerend die foto s!
    Ik wens jullie nog hele mooie dagen toe!

H.gr.
    Marijke