Yoram de dolfijntrainer - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Miranda Simon - WaarBenJij.nu Yoram de dolfijntrainer - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

Yoram de dolfijntrainer

Blijf op de hoogte en volg Miranda

23 Augustus 2012 | Nederland, Zwijndrecht

Vandaag een leuke ochtend voor Yoram. Hij mag een workshop dolfijntraining doen. Harstikke leuk natuurlijk en hij kwam er nog op tijd zijn bed voor uit ook. Om half 9 stonden we al bij het seaquarium en werden de kids opgehaald. Om 10 uur is er een sessie met de dolfijnen waar we bij mogen zijn.
Soraya was inmiddels ook wakker dus gauw eten en aankleden en met zijn 3e naar Yoram toe. Samen met Jennifer, de zus van Youri, mocht hij met Romy (de dolfijntrainster) en Li-Na aan de slag. Li-na was in een baldadige bui en heeft ze kletsnat gespetterd. Ze heeft ook heel lief voor allebei een steen opgedoken. Voor Yoram was dat de tweede dus we krijgen zo een hele verzameling. Jennifer en Yoram hebben Li-Na geaaid, de vin geschud, zijn natgespetterd en hebben haar op haar staartvin laten lopen. Li-na heeft naar ze gezwaaid en een aantal fraaie sprongen uitgevoerd. Hartstikke leuk. Veel te snel was dit voorbij.
Soraya probeerde nog even Li-Na haar fotoboek te laten zien. Gelukkig kukelde hij net niet het water in. Li-Na kwam na de sessie met Yoram nog even Soraya gedag zeggen, zo leuk om dat te zien.
We hebben daarna nog even bij de dolfijnenshow gekeken, blijft leuk. Yoram heeft daarna nog in de viskeuken gewerkt. Hij weet nu precies hoeveel eten elke dolfijn krijgt en hoeveel daarvan vette vis is. Hij heeft de afgelopen dagen zowiezo heel veel opgestoken over dolfijnen.
Nog even terug naar ons hotel om Soraya's spullen op te halen en op weg voor al weer de 8e therapie. Soraya heeft het weer heel goed gedaan. Merel hield de afgelopen tijd vaak Soraya's linker hand vast als ze wilde dat ze haar rechter hand gebruikt. Vanaf vandaag gaat ze daar mee stoppen en Soraya heeft het supersnel opgepikt en heeft praktisch alles vrijwillig met haar rechter hand gedaan. Allen als ze Li-Na de ring om de neus moet doen doet ze dat met haar linker hand, dat is met rechts blijkbaar echt te moeilijk.
O ja en dan hadden wij nog het tweede deel van de dolfijnworkshop te goed. Dat was echt heel leuk. Het tweede deel ging over de voortplanting en er was een filmpje waarop de geboorte van Li-na stond, zo mooi!!! Op 27 september wordt Li-Na 7 jaar!
Voor en na de therapie hebben we vaak een gesprekje met meneer Martina. Hij zorgt ervoor dat de therapiefamilies niet lastig gevallen wordt door de gewone toeristen. Het is een schat van een man, die lastig te verstaan is maar alles heel goed bedoeld. Zo is er een nieuwe haaienencounter in de maak. Er ligt al een boot en de bedoeling is dat je vanuit die boot onder water naar de haaien kunt kijken. Hij heeft geregeld dat wij dat morgen al kunnen bezichtigen. Lijkt me weer erg leuk!!!
Na de therapie terug naar de Dolphin suites. Het is vandaag weer erg warm met weinig wind. Er woedt weer een tropische storm in de buurt en dan valt hier vaak de wind weg. Geen beste dag voor opa en oma om naar het centrum te gaan. Ze hebben het erg warm gehad en waren versleten toen ze terug kwamen. Met z'n allen lekkere patatjes gehaald en die natuurlijk ook opgepeuzeld. Nog een bakkie koffie en het was voor opa en oma bedtijd.
Wij nog even bloggen, batterijen opladen enz. Helaas vandaag geen foto's, de batterij is leeg en moet eerst opgeladen worden. Morgen dubbele foto's

• 23 Augustus 2012 - 06:58

Jolanda:

Wat leuk voor Yoram dat hij starks als dolfijnentrainer aan de slag kan (grapje) maar wel leuk om zoveel van ze te leren en zo dicht bij ze te zijn. Het blijven geweldige dieren.
    Fijn dat met Soraya de therapie zo goed resultaat heeft.
    Leuk om elke dag jullie belefenissen te lezen.
    Geniet nog maar lekker van alles.
    Opa en oma genieten hier ook om Rica zoveel te zien en haar naar school te brengen en te zien hoeveel plezier ze erin heeft.

Groetjes van ons allemaal.

• 23 Augustus 2012 - 12:33

Trudi:

Jammer dat ik dat nou weer gemist heb, mijn kleinzoon als dolfijntrainer. Ik zou vast heel trots op hem geweest zijn. Ben ik sowieso wel hoor en natuurlijk ook op Soraya die zo haar best doet. Het enige dat ik hier niet mis is de hitte. Het is hier nu heel aangenaam, maar verder mis ik de therapie wel en jullie ook natuurlijk.

Groetjes maar weer en veel plezier nog. (O)ma

• 23 Augustus 2012 - 19:00

Perkies:

Zodan.....Yoram als dolfijnen trainer WAANZINNIG! Wat goed ok dat Soraya haar re-hand goed gaat gebruiken. We kennen haar straks niet meer terug :-D. Yannick is weer opgeknapt bijna en hij vond het leuk dat je hem beterschap had gewenst.
    Grtjx

• 23 Augustus 2012 - 20:27

Wil Koole:

Dit is een vakantie om nooit meer te vergeten voor Yoram ,wat fantastisch dat hij dat allemaal mag doen. En wat doet Soraya goed haar best, hopelijk gebruikt ze thuis haar rechter hand ook nog goed. Voor opa en oma Simon zal het wel afzien zijn met die warmte, ik kan me er iets bij voorstellen. Voor jullie komt nu ook zachtjes aan het eind in zicht, of wil je er nog niet aan denken. De tijd is omgevlogen zeker. Groetjes tante Wil.