tropisch warm - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Miranda Simon - WaarBenJij.nu tropisch warm - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Miranda Simon - WaarBenJij.nu

tropisch warm

Blijf op de hoogte en volg Miranda

24 Augustus 2012 | Nederland, Zwijndrecht

We hebben vandaag last van een tropische storm die bij Sint Maarten ligt. Hierdoor hebben wij geen wind en is het stikbenauwd en bloedheet. Het zeewater is troebel doordat er bijna geen stroming is, alles wordt door de storm weggetrokken. De verwachting is dat we morgen heel veel regen krijgen, we zullen zien.
Vanmorgen waren we er alweer vroeg bij. De airco bij ons is stuk dus we waren doorweekt vanmorgen. Gelukkig is hij weer gemaakt.
We hadden een afspraak met meneer Martina vandaag. Hij zorgt ervoor dat een van de medewerkers ons meeneemt op de "haaienboot". Dat is een nieuwe attraktie in ontwikkeling. De citroenhaaien zijn er inmiddels. Deze zijn 1 van de gevaarlijkste soorten haaien en vallen ook mensen aan. Wij krijgen een voorproefje van hoe het gaat worden. In de boot (heerlijk met airco) zien we allerlei mooie vissen, roggen en haaien. De schildpadden zijn niet te zien vandaag doordat het water zo troebel is.
Soraya loopt helemaal zelfstandig de trap op als we naar buiten gaan. We zijn trots op haar. Buiten staat een teleurgestelde Merel. Ze wilde vanmiddag met Soraya als verassing de boot ingaan, helaas waren we haar voor. Ze vond het wel super dat ze zo goed zelf de trap op had gelopen.
Opa en oma hadden vanmorgen de aquarium toer gedaan en oma had ook een haai geaaid. We hebben ze gewezen waar ze de foto's konden bekijken. Nog even terug naar Dolphin suites om wat te eten en Soraya's spullen op te halen en vandaag alweer de 9e therapiedag.
Het eerste gedeelte deed Soraya super haar best. Binnen hebben ze een basketbal spel gedaan. Soraya blijkt heel goed met zowel rechts als links te kunnen gooien. Ook nog een rek en strekspel gedaan. De tijd in het water tot aan het dock was ook super maar tijdens de docktijd gooide Soraya de kont tegen de krib. Dat was erg jammer want wij mochten na docktijd dichterbij komen kijken. Ze weigerde haar vraag te stellen en alsjeblieft kwam al helemaal niet in haar vocabulaire voor. Li-Na liet zich gewoon weer van haar beste kant zien, wat een schat is het toch. Maar ik heb nu wel de "KUS" en hoe? Zie de foto.
Na het praatje met Merel nog een smoothie genomen en terug naar ons apartement. Soraya was hartstikke moe en ze heeft heerlijk naar ernst en bobby op de tv gekeken. Ik heb nog een wasje gedraaid, de mannen zijn nog even gaan zwemmen en daarna was het voor Soraya echt bedtijd. Morgen nog 1 keer zwemmen met Li-Na...

• 24 Augustus 2012 - 07:19

Inge Hageman:

Hai lieve allemaal, wat mooi om Soraya zo blij te zien in het water!!! De terugreis is weer in zicht denk ik. Voor de dolfijn en Soraya jammer maar volgens mij is het hier in Nederland beter uit te houden qua temperatuur. Geniet van jullie laatste momenten en tot snel weer. Guusje komt maandag 3 september gezellig weer!!!

XX Guusje en Inge

• 24 Augustus 2012 - 16:20

Franca:

Hallo allemaal.
    Wat een geweldige ervaring moet dit zijn voor iedereen. Geniet nog even van alles om je heen. Doe opa en oma de groeten en tot Dinsdag op schiphol. Wij (Bert en ik) komen jullie binnenhalen. XXX